søndag den 6. september 2009

Søndag d. 6/9

Efteråret kommer

Jeg har brugt denne weekend på, at være sammen med min forlovede og vores lille dreng, senegalpapegøjen Poi.
Jeg føler selv, jeg er ved at blive god til nogle af de ting, jeg forsøger at blive god til og det er jo slet ikke en dum ting at føle. I skrivende stund sidder Lina(min forlovede) og læser i en af sine filosofibøger, mens Poi sidder på min skulder...
Jeg skal snart igang med at læse Relief igen. Nu har jeg læst den hvert efterår, siden jeg var 15, så selvom der ikke er noget overraskende i den, for mig, så bliver jeg alligevel ved med, at synes den er god.

Jeg overvejer at finde nogle andre, at spille spil med. Jeg har efterhånden en spilbar styrke til Confrontation, eller Ragnarok, 19 orcer, der også snildt ville kunne bruges til Warlord(har jeg ladet mig fortælle). Egentlig vil jeg nu helt bare male dem og så måske bruge dem til noget rigtigt rollespil, men det ved jeg nu snart ikke, om jeg har kræfterne til, at komme igang med igen... Desuden egner mine figurer sig vist mere til at stå på en hylde og se smarte ud, end til at blive flyttet land og rige rundt og tumlet rundt i en figurkuffert. Jeg bruger så meget tid på malingen, at jeg ville blive råddent sur, hvis noget knækkede af, eller lakken blev ridset. Ikke at jeg er specielt god til at male, endnu, men jeg håber da, at mine anstrengelser kan ses...

Jeg vil også gerne have gang i et band. Jeg savner at spille med nogle ligesindede og ikke bare spille lejrbålsguitar til nogle tumpers ide om, hvad musik skal gå ud på. Big Fat Snake My Ass! Danmarks bedste rockband? Manden kan jo ikke spille guitar og pianisten hamrer, så man skulle tro, hans bevægelser var krampetrækninger! Lad os bare sige, at et coverband ikke lige er min kop the... Det viser sig jo, at der er en del Death- og Black Metal bands i Odense, endda flere, der søger guitarister, men jeg har ikke lyst til at komme ind i et allerede etableret band. Jeg har selv så meget musik liggende, som kun mangler trommer og en ordentlig studieproduktion, at jeg vil have svært ved at indordne mig efter andre bandmedlemmers forudindtagede idiosynkrasier. "Det her lyder fandme godt!" -Nej, det lyder ligesom de fire andre sange, du lige har spillet. Det lyder ikke godt; Du synes, det lyder godt. Der er en væsentlig forskel på folks smag og min smag er bare ikke så nem at tilpasse. Jeg nægter at gå på kompromis med den gængse opfattelse af, hvordan musik skal lyde. Det kan godt være, folk har svært ved at se det kreative i Funeral Doom, men det er jo en kunstform. Almenkendt popmusik, rock, endda væsentlige dele af metalscenen er så populistisk opbygget, at det ville være nemmere at skære det hele over en kam og kalde det Pengemaskinen.
Jeg lukker galde ud, men den moderne musikverden frustrerer mig såmeget, at jeg har svært ved at holde det ud. Nogle mennesker skulle bare ikke have lov at komme i nærheden af en guitar, eller et lydstudie.

Jeg glæder mig til det er mørkt, når jeg når Vejle.
Jeg glæder mig til min fødselsdag, hvor jeg for en gangs skyld har fri.
Jeg glæder mig til jeg har råd til, at købe nogle Brontops Riders.
Jeg glæder mig til at have råd til at holde fri i længere tid ad gangen.

Dette er første gang jeg har skrevet en blog, måske også den sidste. Det er bare meget rart, at få nedfældet sine tanker engang imellem...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar